Obvykle se říká „šťastná sedmička“. V případě Pavla Huláka, ředitele Klubu zaměstnavatelů a autora projektu, je však namístě mluvit o „šťastné sedmnáctce“.

Právě tolik ročníků má už totiž za sebou soutěž o Zaměstnavatele roku (letos pod záštitou společnosti Sodexo).

Na slavnostním vyhlášení výsledků v jednom z odsvěcených kostelů hlavního města – známém jako Pražská křižovatka – se v úterý sešli prakticky všichni, kdo v české personalistice něco znamenají, a to bez rozdílu velikosti firmy, kterou zastupují.

Pro zachování rovnosti podmínek v tomto specifickém měření sil totiž organizátoři vyhlašují vítěze ve třech kategoriích – do 500 zaměstnanců, do 5000 zaměstnanců a nad 5000 zaměstnanců.

V první kategorii si palmu vítězství odnesl Shell ČR před Sazkou a Mubeou-HZP. Ve druhé kategorii triumfovalo trio Hyundai, Vodafone a Unipetrol. Mezi obry pak zvítězila společnost Škoda Auto před skupinou ČEZ a výrobcem pneumatik Continental Automotive ČR.

Výsledky jsou objektivní, protože organizátoři soutěže postupují podle mezinárodní metodiky společnosti PwC Saratoga. Hodnotí se v ní čtrnáct ukazatelů od pracovních benefitů přes investice do vzdělávání zaměstnanců až třeba po úroveň fluktuace.

Všichni soutěžící pak bez ohledu na umístění dostávají zpětnou vazbu o dosažených výsledcích, které pak mohou dále zlepšovat.