Lukáši, do firmy LISI dojíždíte až z Koryčan, což je půl hodiny na jednu cestu. Jaké k tomu máte důvody?

Mně se na firmě líbí více věcí. Především je to její perspektiva do budoucnosti. Pracuji ve firmě, která je v Česku přes padesát let, a pevně věřím, že tu alespoň dalších 50 let bude. LISI je stabilní zaměstnavatel a já mám důvěru v to, že zde budou moci pracovat nejen moje děti, ale také děti mých dětí.

Co Vám dává takovou jistotu?

Je to především výrobním programem. Jsme vysoce specializovaný závod, který patří celosvětově mezi přední dodavatele brzdových vodicích čepů do automotive průmyslu. Pro výrobu čepů z oceli je nutné mít speciální technologické know-how. My ho máme na vysoké úrovni a tak nemusíme soupeřit s konkurencí o zakázky.

Jakou roli pro Vás hraje to, že závod je součástí francouzského koncernu LISI Group?

Díky tomuto silnému zázemí není problém investovat. Momentálně v Čejči probíhá výstavba za účelem zvýšení výrobní kapacity. Celková cena investice se vyšplhá na 20 milionů EUR. Je vidět, že i nejvyšší vedení firmy vidí v našem závodu potenciál do budoucna.

Lukáš Paliga pomocí vizuálního managementu sleduje výkonnost svojí směnyLukáš Paliga pomocí vizuálního managementu sleduje výkonnost svojí směny

Autor: LISI AUTOMOTIVE FORM a.s.

Co byste vzkázal potenciálním zájemcům o práci?

I když denně vyrobíme velké množství kusů, naši zaměstnanci nestojí u linky. Lidé tak mohou čerpat přestávku dle svých individuálních potřeb. Šikovné uchazeče řádně sami zaučíme, praxe v oboru tak pro některé pozice není nutností. A ani věk 50 a více let není žádný problém.

To zní až příliš ideálně. Není v tom nějaký zádrhel?

Jedině to, že se musí pracovat. Pokud se chce někdo v práci schovávat, doporučuji, aby se poohlédl jinde. V LISI máme standardy, kterých se držíme. Šikovní a pracovití lidé si u nás vydělají opravdu pěkné peníze.

Můžete být konkrétnější?

Mohu Vám prozradit to, že díky této firmě se já i moje rodina můžeme realizovat. Manželka si tak mohla splnit svůj sen – chová koně a dokonce se účastní závodů.

Na závěr nám prozraďte, jaký jste vedoucí?

Jako směnový vedoucí považuji za důležité, abych byl na dílně se svými lidmi. Kdybych jen seděl v kanceláři, od stolu bych toho zdaleka tolik nevyřešil.