Bezhotovostní charitativní dary jsou v posledních letech stále důležitější.

Statistiky o výši příspěvků a počtu dárců uváděné globálními weby ukazují stálý nárůst. V roce 2016 získaly charitativní organizace v průběhu Giving Tuesday celosvětově více než 168 milionů dolarů. Ve srovnání s rokem 2015 (117 milionů USD) to představuje meziroční nárůst zhruba 30 %.

České charitativní organizace pozorují podobný stálý nárůst online charitativního dárcovství.

Statistiky platformy pro dárcovství Darujme.cz uvádějí, že v roce 2016 prostřednictvím více než 42 000 plateb dárci přispěli částkou vyšší než 28 milionů korun. Průměrný příspěvek byl 665 Kč. Nejčastěji darovaná částka 200 Kč. 53 % Čechů, kteří přispívají prostřednictvím Darujme.cz, platí pomocí platebních karet. 30 % se rozhodlo pro bankovní převod a rychlý převod použilo 17 % dárců.

Proto soukromé firmy z finančního sektoru také pracují na tom, aby spotřebitelé mohli věnovat peníze charitám co nejjednodušeji.

Například společnost Ingenico usiluje o posílení a usnadnění charitativního dárcovství a dále rozšiřuje využívání nových funkcí v platebních terminálech řady Telium Tetra 5000. Ty pomáhají obchodníkům podporovat místní i firemní charitativní a občanské iniciativy. Terminály Telium Tetra, jejichž aplikační rozhraní běží na platformě HTML5, umožňují programátorům a vývojářům přidávat doplňkové funkce placení předem. Terminály jsou nástrojem pro výběr peněz neziskovým a charitativním organizacím. Zákazníci si mohou vybrat ty, které chtějí podporovat. Pro držitele bankovních karet je darování tak jednoduché, jako stisknutí tlačítka.

 

"Máme radost, že terminály a platební řešení Ingenico pomáhají a zjednodušují dárcům možnost přispívat na dobrou věc. Pozitivní efekt se projevuje hlavně u nadací, které prostřednictvím bezdotykových platebních karet získávají výrazně vyšší příspěvky než při placení v hotovosti," říká Martina Kirchrathová, generální ředitelka české a slovenské pobočky společnosti Ingenico.

 Společnost Ingenico také poskytuje svým partnerům možnost sbírky charitativních příspěvků prostřednictvím
intera ktivních platebních kiosků.

Například v pražské zoo, díky spolupráci se společností Mastercard, mohou návštěvníci používat dotykové panely a zapojit se do získávání peněz ve prospěch ohrožených druhů zvířat a jiných fundraisingových projektů. Dárci se jednoduše dotknou obrázku zvířete, vyberou částku, kterou chtějí přispět a přiloží bezkontaktní platební kartu ke čtečku zabudované v kiosku.

Ingenico rozvíjí v České republice také partnerství s nadací Světluška, neziskovou organizací, která pomáhá integraci zrakově postižených do společnosti.

Prostřednictvím bankovní aplikace v platebních terminálech podporuje získávání peněz pro její charitativní akce. Nedávno Ingenico dodalo také technologii platebních terminálů, která pomohla získat peníze pro Nadaci Happy Hearts Petry Němcové.