Oč se jedná? Business Gate Academy je jedním z pilířů multifunkčního centra Business Gate, které vzniklo v Karviné ve spolupráci Obchodně podnikatelské fakulty se statutárním městem Karviná a má za cíl vytvořit příhodné podmínky pro rozvoj podnikání a podnikavosti v Karviné a okolí. Karvinská fakulta tak propojuje akademické teorie s podnikatelskou praxí. Studenti pod vedením zkušených mentorů zpracovávají konkrétní problémy z praxe.

Pro podnikatele tak vzniká prostor pro zadávání konkrétních úkolů, na které jim nezbývá v běžném provozu čas ani volné kapacity. Realizace zadání probíhá během semestru a je zakončena finální prezentací před zadavateli. Po finální prezentaci se zadavatelské firmy mohou dohodnout se studenty na implementaci navrženého řešení nebo případně na dalším způsobu spolupráce. Studenti si tak kromě možnosti získání praxe nebo stáže u zadavatele, mohou obohatit svůj životopis a za svou semestrální práci získají i kredity. Pokud se navíc podnikatel rozhodne navržené řešení ve firmě implementovat, finančně ohodnotí řešitele dle sjednané dohody.

Zdroj: zadavatel inzerce

V rámci Business Gate Academy aktuálně běží její 9. ročník. Na počátku každého ročníku probíhá náborová kampaň, následuje výběr studentů a rozdělení do skupin pod vedením zkušeného leadera, což je také student, ovšem ten si již prošel dřívějšími ročníky a má dostatek zkušeností. Dále navazuje etapa druhá, kterou je výběr konkrétních úkolů od zadavatelů. Tato etapa je již závislá na zadáních a úkolech, které chtějí firmy či podnikatelé zpracovat. I v letošním ročníku bylo z čeho vybírat a studenti se tak mohli připravit na pořádný nával práce. V rámci zadání tak studenti pracují na zvýšení povědomí o CreoKit. Jedná se o kreativní dřevěnou stavebnici pro děti a studenti mají za úkol připravit kampaň zaměřenou na rozšíření povědomí o této stavebnici na základní školy po celé České republice i Evropě. Na plnění tohoto zadání se podílí také zahraniční studenti pobývající na fakultě v rámci výměnných stáží.

Dalším úkolem je zpracovat zadání pro společnost WOclub. Jedná se o jednu z největších evropských společností na výrobu jak indoorových, tak outdoorových workoutových hřišť. Studenti si vybírali ze dvou zadání buď uvést a zpropagovat nový výrobek na trhu, nebo zhodnotit stávající marketing a vyhledat co nejlepší způsoby pro jeho zlepšení. Pro marketingovou agenturu Konver zase studenti vybírali mezi organizací velké marketingové konference nebo vytvoření stylového designu nejen na sociálních sítích.

Zdroj: zadavatel inzerce

Streedfoodový stánek Lampovna působí na trhu od loňského listopadu a zabývá se přípravou hamburgerů a hot dogů z lokálních surovin. Studenti dostali za úkol vytvořit novou marketingovou kampaň zviditelňující firmu na sociálních sítích i v ulicích města Karviná. Své zadání předložila také Krajská hospodářská komora, která požaduje po studentech připravit grafický design, vytvořit zajímavý a čtivý obsah a zpropagovat její aktivity. Rodinná firma DENZA je výhradním zastoupením slovenské značky přírodních produktů Ave Natura. Kromě správy sociálních sítí, studentům svěřili také zpracování kompletní marketingové strategie. Studenti mají vymyslet, jak značku rozšířit do povědomí zákazníků i velkoodběratelů, vylepší samotný e-shop apod. Kavárna Kino Centrum je karvinská kavárna, kde si lidé můžou vychutnat nejen výtečnou kávu, skvělé zákusky, ale také si na své přijdou i milovníci piva nebo dobrého rumu. Úkolem studentů je vytvořit obsahovou strategii na sociálních sítích a další formy propagace. Galadream je podnik zaměřující se především na poskytování vodních dýmek, ale nabízí i další sortiment, má dvě provozovny a náplní práce studentů je zpropagovat jednu z jejích poboček a tím i poukázat na rozdíly mezi nimi. Při realizaci využijí marketing na sociálních sítích jako je Facebook či Instagram. Poslední zadání je od firmy GreenLux, která je jedním z největších dodavatelů světel působících na B2B trhu. Studenti tak mají jedinečnou možnost nahlédnout do marketingu velké a zaběhnuté firmy. Úkolem studentů je zvýšit povědomí o firmě v Česku i zahraničí a navýšit tak její prodej.

Všechna zadání jsou velmi lákavá a na studenty čeká spoustu práce, než na konci předstoupí před zadavatele a odprezentují jím výsledky svého úsilí. Tak jim všem držme palce, ať se jim práce vydaří!

Zdroj: zadavatel inzerce