Bystřice nad Pernštejnem – Chováme se zodpovědně

Pro někoho prázdná fráze, pro jiného základní stavební kámen pro vybudování prosperující firmy. To je i případ bystřické pobočky německé společnosti Wera Werk, která před více než dvaceti lety „vyrostla“ doslova na zelené louce. Už od prvopočátku byla ve firmě odpovědnost na prvním místě – odpovědnost k zákazníkům, k životnímu prostředí i k vlastním zaměstnancům.


Začínali jsme v Bystřici nad Pernštejnem v roce 1995

"Tehdy to pro nás byla velká výzva. Šli jsme na neznámou půdu. Hned od počátku se nám ale podařilo sestavit výborný tým. Začínali jsme s osmdesáti zaměstnanci a hodně z nich je v naší firmě dodnes. Společně jsme vytvářeli firemní kulturu. Zpočátku jsme občas improvizovali, ale postupně jsme vybudovali organizační strukturu, která funguje dodnes. Naši lidé se mezi sebou dobře znají a takový rodinný firemní duch stále přetrvává,“ shodují se tři jednatelé firmy - Martin Broich, David Zeman a Roman Jaroš.


Proč si německá společnost vybrala právě Bystřici nad Pernštejnem pro svou dceřinou pobočku?
Martin Broich - Dělali jsme si předchozí průzkum trhu a díky tomu jsme věděli, že v tomto regionu najdeme kvalifikované pracovníky. A také jsme to nechtěli dělat jako ostatní zahraniční firmy, které volí lokalitu v těsné blízkosti hranic. Vsadili jsme na budoucnost a stabilitu. A tyto předpoklady se splnily.


Usnadňuje vám Kraj Vysočina podnikání?
David Zeman - Na Vysočině jsme spokojeni. Když jsme před nedávnem hledali místo pro rozšíření naší firmy, logicky jsme sáhli opět po Vysočině a zvolili jsme Třebíč. Navíc je to z Bystřice dobře dostupné, což je důležité například pro zaškolování nových pracovníků a logistiku.


Kdy otevřete novou pobočku?
David Zeman - Od září. Máme uzavřenou nájemní smlouvu a od poloviny tohoto roku budeme mít prostory k dispozici. Jejich adaptace bude vyžadovat nějaký čas, takže zahájit výrobu plánujeme na podzim.


Na který trh míří vaše výrobky?
Roman Jaroš – Největším trhem je pro nás Německo, kde se prodává čtyřicet až padesát procent naší produkce. Ale působíme celosvětově, takže se naše výrobky dostávají na všechny kontinenty.


V čem jste pro zákazníka zajímavější než vaše konkurence?
Roman Jaroš - Hodně pracujeme na rozvoji naší značky. Snažíme se našim zákazníkům kromě produktů samotných předat i něco o nás. Co jsme, co děláme, kam směřujeme. Wera je kvalitní značka a přes ni se dostáváme více do povědomí našich zákazníků. Není pro nás důležitý pouze výrobek samotný, ale také jeho design. Stává se, že si naše výrobky koupí i ti, kteří je nezbytně nepotřebují. Ale líbí se jim natolik, že je prostě nakonec musí mít.
Martin Broich – Každý nový výrobek z naší firmy musí být něčím zvláštní. Musí mít něco, čím se bude lišit od výrobků jiných firem. Jde o jakousi přidanou hodnotu, kterou svým zákazníkům nabízíme. Nikdy nebudeme dělat třeba obyčejné kladivo. Když už vyrobíme kladivo, tak bude jiné, bude mít i něco navíc.


Jste úspěšnou firmou, jaký je váš roční obrat?
David Zeman – Za loňský rok jsme poprvé v České republice překonali jednu miliardu korun.


Přicházíte na trh stále s novými výrobky. Můžete prozradit některou z posledních novinek?
David Zeman - Poslední novinkou, kterou jsme představili na veletrhu v Kolíně, byla elektrikářská ráčna Zyklop VDE určena pro práce pod napětím do tisíce voltů.