Například finanční a investiční společnost CFIG, která patří mezi nejrychleji rostoucí nebankovní poskytovatele úvěrů u nás, v tomto týdnu spustila novou produktovou řadu, tzv. OK půjček. Co to přináší klientům a jak celý proces vyřízení půjčky probíhá, jsme se zeptali přímo zástupce společnosti CFIG.

Jak probíhá postup při vyřízení půjčky ve Vaší společnosti?

Celý postup při vyřízení půjčky klienta jsme se snažili nastavit tak, aby byl pro klienta co nejjednodušší. Vše začíná tím, že si na adrese www.okpujcky.cz vyplní online žádost o půjčku a tu nám odešle. Zhruba do hodiny je kontaktován naším zákaznickým centrem, které s ním jeho žádost projde, dozjistí od klienta veškeré potřebné informace a sdělí klientovi naši nabídku úvěru včetně výše splátky a všeho co klient potřebuje vědět.

Pokud klient má o Vaši nabídku zájem, tak jej odkazujete na obchodního zástupce?

Ne, naše společnost obchodní zástupce nevyužívá. Pokud klient s nabídnutým úvěrem souhlasí, tak se vytiskne smlouva, kterou mu do 24 hodin doručí kurýr k podpisu. Po jejím podpisu se vrací okamžitě k nám. Výtisky pro klienta mu rovnou zůstávají.


To funguje v podstatě podobně jako e-shop?

Ano, v podstatě celý proces funguje jako e-shop. Objednáte přes internet a kurýrní služba Vám to doručí až do domu. Nemusíte se s nikým scházet, nikam jezdit, stát frontu na pobočce a podobně.

K vyřízení ale potřebujete od klienta i nějaké doklady, nebo ne?

Samozřejmě že požadujeme. Musíme mít ověřeno, že informace, které nám klient sdělil, souhlasí. Zároveň musíme splnit veškeré zákonem stanovené podmínky pro řádně prověření schopnosti klienta splácet, na čemž máme pochopitelně i zájem. Požadované doklady jako je kopie dokladu totožnosti, výpis z účtu a výplatní páska či daňové přiznání nám tak klient zasílá emailem kdykoli v průběhu případu nebo je předává přímo kurýrovi při podpisu smlouvy. Pokud bychom zjistili, že něco nesedí, úvěr nevyplatíme.

Pokud je vše tak rychlé, jak říkáte, nemůže tak být klient pod tlakem?

To určitě ne. Klientovi samozřejmě zasíláme smluvní dokumentaci mailem, aby se s ní mohl v klidu seznámit, než mu ji kurýr doveze. Ten má ale i tak povinnost nechat klientovi dostatečný prostor pro seznámení se s jejím obsahem. Pokud by ani to klientovi nestačilo, tak může od smlouvy kdykoli do 30 dnů odstoupit bez uvedení důvodu. Připomínám, že zákonná lhůta je 14 dnů, dáváme tak klientovi dvojnásobnou lhůtu.

Jak rychle pak úvěr proplácíte?

Jakmile máme zpět podepsanou smluvní dokumentaci a veškeré potřebné doklady od klienta, tak takřka okamžitě.

Co klienti se záznamy v registru?

Pokud má klient záznamy v registru, tak nám to primárně nevadí. Samozřejmě proti němu nesmí být vedeno insolvenční řízení. Jinak při schvalování zohledňujeme více faktorů, jako je výše a způsob příjmu, forma bydlení, počet vyživovaných osob, stávající závazky atd.

Nabízíte klientům kromě rychlosti a jednoduchosti i něco dalšího navíc?

Určitě v tomto směru máme klientům co nabídnout. V průběhu splácení mohou splátku odložit, pokud jim daný měsíc nevyjde příjem nebo se něco neočekávaného stane. V případě ztráty zaměstnání nebo hospitalizace umíme splácení úvěru přerušit až na 3 měsíce, a to bez toho, aby proti tomu byl klient pojištěn, jako je to například u bank. Klient také může kdykoli zdarma doplatit úvěr dříve, a to bez doplatku úvěrů či sankce za jeho předčasné splacení. A pokud klient hradí po celou dobu a v pořádku, tak mu polovinu úroků vracíme.

Více se do našeho rozhovoru bohužel už nevešlo. Bližší informace o úvěrových produktech společnosti CFIG ale můžete najít na adrese www.okpujcky.cz