Český trh se mění: od dobírky k platbám kartou

Podle odhadu bude do konce letošního roku v České republice přes 44 000 e-shopů. Každý z nich musí řešit platby. I když jsme v ČR doslova králi, co se týče dobírek, i v tomto se již situace mění. Už v roce 2018 se realizovalo online více plateb kartou než na dobírku. Problémem byla především Česká pošta, která jen před nedávnem umožnila na svých pobočkách platby všemi platebními kartami (do letošního léta to šlo pouze kartami ČSOB, resp. Poštovní spořitelny). Pro zákazníky, kteří už si zvykli na bezhotovostní platby, to znamenalo ústup od dobírky a začali při svých online nákupech více využívat jak platbu převodem na účet, tak kartou.

Obchodníkům to vyhovuje. Snižuje to riziko nevyzvednutí zásilky. Proto se snaží rovněž platbu předem, převodem i kartou zvýhodňovat, či spíše dobírku znevýhodňovat. Nejčastěji tím, že nelze získat benefit zaslání zboží bez poštovného.

Pro obchodníky to však znamená, nabídnout zákazníkům skutečně perfektní systém zejména pro platbu kartou a rovněž si tyto transakce pohlídat. Velice často totiž dochází k nedokončení platby a tím následně ke stornu objednávky či ztrátě zákazníka. Důvodů, proč zákazník platbu nedokončí, je mnoho. Je při ní vyrušen a prostě proces přeruší, může jít o technický problém na straně zákazníka apod. Málokterý začínající online obchodník si uvědomuje, o jak velké procento obratu může díky nedokončeným objednávkám přijít. A i toto je jeden z benefitů, který nabízí platební brána Pays. Ta vytvořila unikátní logistiku plateb, jež umí zákazníky chytře upomínat a vyzvat je k opakování transakce. A pro obchodníky nabízí Pays i řadu dalších benefitů.

Pays umí zvýšit množství dokončených a zaplacených objednávek

Platební brána Pays umí až 64 % zákazníků, kteří platbu neuhradili po odeslání objednávky, přimět k úhradě a k jejímu dokončení. Pokud zákazníci neuspěli při prvním pokusu o platbu, díky výzvě Pays se jim to pak v 28 % případů podařilo při druhém pokusu. Platební brána však umí kvalitně upomínat i nezrealizované platby převodem. Zde je úspěšnost zrealizování poté, co zákazník objednávku neuhradil ani do druhého dne, až 37 %.

Nízké ceny bez sankcí

Velké výhody přináší Pays velkým i malým obchodníkům. V první řadě jde o velice seriózní cenovou politiku. Za používání Pays neplatíte žádný paušál. Fakturovány jsou pouze velice nízké poplatky za transakce. Účtovány nejsou ani sankce a pokuty při malém nebo žádném obratu.

Zajímavé služby i pro malé zákazníky

Co dělat, když chceme něco zákazníkům nabídnout jako placenou službu, nebo prodat jeden produkt, avšak nechceme kvůli tomu nasazovat na web e-shopový systém. Online platbu přes Pays lze zrealizovat pouhou aktivací služby – Internetová pokladna. Pak stačí na stránce vytvořit jakýkoliv odkaz a zákazník může pohodlně zaplatit, jak je zvyklý – nejlépe platební kartou.

Realizujete jenom pár objednávek týdně, měsíčně nebo ročně? I pro obchodníky tohoto typu je systém Pays připraven. Nabízí totiž SMS notifikaci každé přijaté platby. Pro malé obchodníky je aktivace této služby velice zajímavou. Umožňuje jim mít přehled a současně obratem na provedenou objednávku reagovat.

Zajímavou specialitou je služba Pays pro kamenné prodejny. Mnozí prodejci, ať již s e-shopem, nebo bez něj, mají rovněž klasickou prodejnu nebo výdejnu. Pokud na ní realizují pouze minimum plateb, je pro ně neefektivní pořídit si terminál na platební karty. Řešení opět nabízí Pays. Platby je možné realizovat přes virtuální platební terminál. Stáčí mít k dispozici počítač s připojením k internetu.

Spolehlivé generování dokladů

Samozřejmostí platební brány Pays je rovněž generování platebních dokladů. Systém generuje okamžitě po provedení platby všechny typy dokladů: paragony i faktury. Zákazníci je obdrží automaticky do svého e-mailu. Zajímavostí je i možnost generování voucherů.