Návštěvnost, která kdysi dosahovala stovek tisíc lidí, se dnes počítá na desítky tisíc. Uspořádání pavilónů sklízí rok od roku stále větší kritiku. Část výstavního areálu se proměňuje na tržnici a nabízený sortiment často nemá s tématem výstavy nic společného. Přiznejme si to - Flora prostě upadá a olomoucký magistrát odmítá převzít spoluodpovědnost za akci, která stále ještě patří k nejnavštěvovanějším v regionu. Marně se zde hledá nový směr nejen pro výstavnictví, ale i pro celou Floru. Odvolání ředitele a čekání na výběr nového vedení jen dokreslují dnešní nelichotivý obraz značky, která kdysi reprezentovala nejen Olomouc, ale i celé Československo.

Pro hnutí ANO v Olomouci je důležité změnit přístup a chápání fenoménu Flora Olomouc. Poslední desetiletí zcela mylně politici spojovali Floru převážně s fungováním výstav. Ty se postupně proměňovaly v trhy, které sice byly ekonomicky soběstačné, ale dnes už nemají žádné opodstatnění. Mezitím se z veřejného prostoru vytratily nejen květiny, ale i hodnotný mobiliář nebo například umělecká díla, která by kompozičně doplňovala zeleň. Zanedbané záhony, chátrající lavičky, letité stopy vandalů. Občané na neutěšenou situaci vytrvale upozorňují a město nereaguje. Přitom změnit to není tak složité.

Vrátíme Olomouci symboliku města květin

Nejlepší reklamou Flory by byla upravená a kvetoucí veřejná prostranství v celé Olomouci. Zasadíme se o promyšlený rozvoj a obnovu historických parků ve městě a doplníme nebo vyměníme zastaralé osvětlení, lavičky i odpadkové koše. Stromy a květinovou výsadbu doplníme i na olomouckých sídlištích.

Příklad kreativní květinové expozice v KyjevěZdroj: inzerce

Příklad kreativní květinové expozice v Kyjevě

O změně přístupu k areálu Flory se mluví několik volebních období a kromě rekonstrukce pavilonu A se nic zásadního nestalo. My změnu chceme a věřím, že ji dokážeme skutečně prosadit. Připravíme jasný a ekonomicky fungující rozvoj výstavního areálu Flora Olomouc, který umožní návrat ke kvetoucí Floře.

Považujeme za zásadní zaměřit výstavy výhradně na květinovou a zahradnickou produkci nebo floristickou tvorbu. Chceme postupně obnovit celý areál s využitím národních nebo evropských dotací. Zařazení květinových výstav do vlajkových lodí dotační podpory města by mělo zajistit kvalitní a návštěvnicky atraktivní expozice. Město se nesmí ke svému rodinnému stříbru chovat macešsky. Pro nás je Flora srdeční záležitostí.

Jan ŽbánekZdroj: inzerce

Mirek Žbánek

Mirek Žbánek                  (hnutí ANO)
Pětačtyřicetiletý manažer je odborníkem na veřejnou správu, veřejné investice a evropské dotace. Jako manažer SŽDC má dnes na starost obnovy a rekonstrukce nádražních budov v celém Olomouckém a Zlínském kraji. Vystudoval střední lesnickou školu a vysoké školy v Olomouci, Praze a Brně, kde získal titul na právnické fakultě v oboru veřejná správa. Z lesnického oboru mu zůstala láska k lesu, přírodě, psům a zahradničení. Má ženu Martinu a dceru Kačenku. V letošních volbách kandiduje na primátora města Olomouce.