Návštěvnost, která kdysi dosahovala stovek tisíc lidí, se dnes počítá na desítky tisíc. Uspořádání pavilónů sklízí rok od roku stále větší kritiku. Část výstavního areálu se proměňuje na tržnici a nabízený sortiment často nemá s tématem výstavy nic společného. Přiznejme si to - Flora prostě upadá a olomoucký magistrát odmítá převzít spoluodpovědnost za akci, která stále ještě patří k nejnavštěvovanějším v regionu. Marně se zde hledá nový směr nejen pro výstavnictví, ale i pro celou Floru. Odvolání ředitele a čekání na výběr nového vedení jen dokreslují dnešní nelichotivý obraz značky, která kdysi reprezentovala nejen Olomouc, ale i celé Československo.

Pro hnutí ANO v Olomouci je důležité změnit přístup a chápání fenoménu Flora Olomouc. Poslední desetiletí zcela mylně politici spojovali Floru převážně s fungováním výstav. Ty se postupně proměňovaly v trhy, které sice byly ekonomicky soběstačné, ale dnes už nemají žádné opodstatnění. Mezitím se z veřejného prostoru vytratily nejen květiny, ale i hodnotný mobiliář nebo například umělecká díla, která by kompozičně doplňovala zeleň. Zanedbané záhony, chátrající lavičky, letité stopy vandalů. Občané na neutěšenou situaci vytrvale upozorňují a město nereaguje. Přitom změnit to není tak složité.

Vrátíme Olomouci symboliku města květin

Nejlepší reklamou Flory by byla upravená a kvetoucí veřejná prostranství v celé Olomouci. Zasadíme se o promyšlený rozvoj a obnovu historických parků ve městě a doplníme nebo vyměníme zastaralé osvětlení, lavičky i odpadkové koše. Stromy a květinovou výsadbu doplníme i na olomouckých sídlištích.

Příklad kreativní květinové expozice v Kyjevě

Příklad kreativní květinové expozice v Kyjevě

O změně přístupu k areálu Flory se mluví několik volebních období a kromě rekonstrukce pavilonu A se nic zásadního nestalo. My změnu chceme a věřím, že ji dokážeme skutečně prosadit. Připravíme jasný a ekonomicky fungující rozvoj výstavního areálu Flora Olomouc, který umožní návrat ke kvetoucí Floře.

Považujeme za zásadní zaměřit výstavy výhradně na květinovou a zahradnickou produkci nebo floristickou tvorbu. Chceme postupně obnovit celý areál s využitím národních nebo evropských dotací. Zařazení květinových výstav do vlajkových lodí dotační podpory města by mělo zajistit kvalitní a návštěvnicky atraktivní expozice. Město se nesmí ke svému rodinnému stříbru chovat macešsky. Pro nás je Flora srdeční záležitostí.

Jan Žbánek

Mirek Žbánek

Mirek Žbánek                  (hnutí ANO)
Pětačtyřicetiletý manažer je odborníkem na veřejnou správu, veřejné investice a evropské dotace. Jako manažer SŽDC má dnes na starost obnovy a rekonstrukce nádražních budov v celém Olomouckém a Zlínském kraji. Vystudoval střední lesnickou školu a vysoké školy v Olomouci, Praze a Brně, kde získal titul na právnické fakultě v oboru veřejná správa. Z lesnického oboru mu zůstala láska k lesu, přírodě, psům a zahradničení. Má ženu Martinu a dceru Kačenku. V letošních volbách kandiduje na primátora města Olomouce.