Ani rodina s dětmi by z této škodovky, vzhledem k prostoru na předních i zadních sedadlech a čtyřsetlitrovému kufru, nebyla zklamaná. Potvrdil to test Deníku s vozem zapůjčeným od autorizovaného dealera AUTO UL a.s., který sídlí v ústeckých Všebořicích.

MOTOR 1,0 TSI PŘEDČIL OČEKÁVÁNÍ

Obavy z litrového motoru s 85 kW ve spojení se sedmistupňovým automatem se během tří testovacích dní brzy ukázaly jako liché. I když se někdy zdá, že by automat mohl řadit při vyšší dynamice auta svižněji, akcelerace s posádkou čtyř dospělých lidí, nastavení podvozku a jízdní vlastnosti uspokojí i mužskou část populace.

Auto sdílí stejnou platformu, motory a přístrojovou desku jako sourozenecká Scala. Můj desetiletý spolujezdec ocenil jak infotainment systém s rozměrným displejem, tak třeba provedení dynamických, do strany ubíhajících blinkrů. Jde také o první škodovku s dvoudílnými LED světlomety ve standardu.

PROSTOR V INTERIÉRU PŘEKVAPÍ

Jako první při usednutí do zvýšené pozice sedadla vypí- nám systém start/stop stejně jako asistent pro jízdu v jízdních pruzích, který mi příliš nevyhovoval už u Scaly. Permanentně bohužel vypnout nejdou.

Docházející baterie v telefonu mi připomněla, že můžu využít indukční nabíjení. Vzdušnost interiéru na posádku dýchne už při prvním pohledu do auta. Proto ani já se svými téměř 190 centimetry nemám problém najít správnou pozici nejen za volantem, ale ani na zadních sedačkách.

Pohled dozadu sice není vzhledem k vyšší zádi úplně ideální, nicméně to při couvání napraví obrazovka displeje s živým obrazem reálné situace za vozem.

Kamiq má ve všech motorizacích k dispozici pouze pohon předních kol. Při výjezdu do kopcovitého terénu zahrádkářské kolonie za Ústím se ale po mírném prohrábnutí bez problémů dostal díky asistenčním systémům přes cestu, s níž by osobák měl problémy.

ŠPIČKOVÉ TECHNOLOGIE

Auto je vůbec napěchované moderními prvky, takže základní cena 379 900 korun mi připadá jako přijatelná částka. Kdekoliv Kamiq navíc zastavil, shlukovali se kolem něj zvědavci. Přece jen jej společnost AUTO UL dostala k dispozici teprve první zářijové dny. I při svižné jízdě nejednoho pasažéra překvapí kultivovaný zvuk motoru stejně jako celkové odhlučnění. Podvozek mi ale přišel poněkud tvrdší.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Zatáčky auto projíždí bez projevů nedotáčivosti, vlastně si v nich počíná stejně jako Scala. Svezení je tedy jedna radost. Spotřeba na dálnici přesáhla šest litrů, nicméně jde o motor s nájezdem pouhých 170 kilometrů. Předpokládám, že reálně se spotřeba Kamiqu ustálí na zhruba pěti litrech na sto kilometrů.

Potěší také práce adaptivního tempomatu ve spolupráci s automatickou převodovkou, které auto dokáží v pohodě přibrzdit či dokonce zastavit při dojetí kolony aut a poté systémy Kamiqa znovu rozjedou ve chvíli, kdy se řada stojících aut pohne. Příjemný je i asistent pro rozjezd do kopce, bezklíčový systém Kessy či vnitřní wi-fi hot spot.

A všem škarohlídům, komentujícím na sociálních sítích jízdní vlastnosti či vzhled Kamiqu, mohu jen doporučit, aby si vyšetřili chvilku a v AUTO UL si domluvili testovací jízdu. Naživo totiž tato „velká malá“ škodovka vypadá úplně jinak než na oficiálních fotografiích.

Tohle auto budeme za chvíli potkávat i díky autorizovanému dealerovi AUTO UL na českých silnicích velmi často. Toho, že by se Kamiq neprosadil v konkurenci malých SUV či crossoverů, se automobilka opravdu bát nemusí.

 

AUTO UL a.s., Havířská 373/25, Ústí nad Labem, tel: + 420 475 201 206, mobil : + 420 602 573 848, mobil : + 420 607 026 605, e-mail : prodej@autoul.cz, web: www.autoul.cz