Inteligentní město předchází problémům. Jeden z velkých problémů je pro řadů lidí získat jednoduše a srozumitelně informace. Vezměte si jen drobný příklad. Lékař vystaví pacientovi žádanku na CT vyšetření či magnetickou rezonanci.  Kdo z vás ví, kde se může objednat, na jakém čísle a jak? Takových zdánlivých drobností je celá řada a týkají se nejen zdravotnictví. Proto chceme zavést telefonické centrum, kde se občan Brna dozví odpovědi na podobné otázky.

Podobný model funguje v sousedním Rakousku, a to i pro cizince. V databázích Brna jsou k dispozici všechny potřebné informace, vyhledávací algoritmy, které se orientují podle klíčových slov a v dotazu volajícího jsou běžně používané. Nerozumím tomu, proč stávající vedení města něčeho takového nevyužilo. Asi proto, že ve svém kruhu nemělo profesionální zdravotníky nebo lidi, které by něco podobného trápilo. Kandidáti TOP 09 do Zastupitelstva města Brna mají zkušenosti i informace od občanů, proto se zasadíme o vznik bezplatné telefonní linky každodenní lékařské pomoci, která bude sloužit pacientům v dobré orientaci v systému – navede je do správné nemocnice a poradí, na kterém oddělení mají pro jejich vyšetření nejdříve volno. Tím se zkrátí čekací doby a zvýší spokojenost pacientů i lékařů ve službě.