Co do vašeho příchodu na radnici bránilo pokračování tramvajové trati dále na jih města?
Byla to zcela konkrétní překážka v podobě bytového domu. Ten se jako jediný nedařilo vykoupit od původních majitelů. Koleje přitom mají vést přímo skrze dům a jiné řešení proto v zásadě neexistovalo. Čtenáři místo snadno najdou. Dům uvidí kousek před sebou, když budou stát na konečné stanici linky číslo 3 na Trnkově ulici ve směru jízdy od města. Rodině majitelů dům patřil přes šedesát let. Nešlo jen o cenu, ale i o jejich citový vztah k němu, byl to v pravém slova smyslu jejich domov. Proto byla jednání extrémně složitá a vlekla se celé roky. 

Vám se ale nakonec podařilo uspět. Co bude nyní následovat?
Vyřešení majetkových záležitostí nám umožnilo získat všechna potřebná razítka a stavbě tak již nic nebrání v cestě. V tomto případě to platí doslova, dům bude samozřejmě nutné zbourat. Nový úsek trati dlouhý 1,3 kilometru se třemi zastávkami se může začít stavět už příští rok a udělám pro to maximum. Souběžně garantuji přípravu závěrečné etapy prodloužení tramvaje až do Slavonína. Pokud budeme ve volbách úspěšní, tento projekt dotáhneme do konce.

Olomoučané vás mají spojeného také se zastavením růstu cen vody. Jak se vám to podařilo?
Také v tomto případě jde samozřejmě především o vyjednávání, a to s provozovatelem vodohospodářské infrastruktury na území města. Laicky řečeno, potrubí a další technologie jsou naše, ale jsou z minulosti dlouhodobě pronajaté soukromé firmě. Tím ovšem naše působení na tomto poli nekončí. Je důležité také zisky z pronájmu vracet do investic zaměřených právě na  obnovu vodovodů a kanalizací. V této věci mělo město rezervy. Jsem rád, se mi kolegy nakonec podařilo přesvědčit o nutnosti těchto investic.

V uplynulých letech se vám podařilo vybudovat desítky nových parkovacích míst na olomouckých sídlištích. Je to pro vás priorita i pro další čtyři roky?
Samozřejmě ano. Centru města chceme ulehčit výstavbou nového parkovacího domu na Legionářské ulici, který přinese více než 450 stání pro auta. Chci tím také pomoci rezidentům, kteří mívají problém s parkováním v době konání kulturních a sportovních akcí v centru. Na sídlištích se zaměříme na podzemní i nadzemní parkovací domy tak, abychom nemuseli obětovat zeleň a veřejná prostranství. Nechceme mít ze sídlišť jednu velkou betonovou plochu.

A co městská hromadná doprava?
Její podpora je pro nás jednoznačnou prioritou. Zařídíme posílení klíčových spojů v ranních a odpoledních hodinách. S námi se děti do 15 let a senioři nad 65 let svezou autobusem a tramvají zdarma, jak je běžné v řadě dalších měst. Jako táta malé dcery také chci, abychom se v Olomouci při jízdě s miminkem v kočárku nemuseli zatěžovat kupováním a označováním lístku, ale mohli se plně věnovat dítěti.