Západní Čechy – Cyklistika.

Stále oblíbenější sport, kterému se věnují lidé napříč věkem, profesí i úrovní fyzické kondice. Fakt, že sedíme na elektrokole, na kterém, jak se v tomto oboru říká „nemusíme jet za svý“, je podle majitelů sítě prodejen Cyklo Vondráček příjemným bonusem. 

BRATŘI A MAJITELÉ prodejen Cyklo Vondráček (zleva) Tomáš a Roman Vondráčkovi. Foto: DeníkZdroj: denik

BRATŘI A MAJITELÉ prodejen Cyklo Vondráček (zleva) Tomáš a Roman Vondráčkovi. Foto: Deník

SVÁTEČNÍ JEZDCI I MILOVNÍCI TRAILŮ

„Pokud jde o elektrokola, tak do České republiky tento fenomén přišel zhruba před deseti lety. Postupně rok od roku sílí a za poslední tři roky se z něj stal nepřehlédnutelný trend,“ vzpomíná na začátky elektrokol Tomáš Vondráček, jeden z majitelů sítě prodejen Cyklo Vondráček. 
„Dříve byla elektrokola opravdu chápaná, že jsou určená pro staré lidi. Ale v posledních letech si elektrokola pořizují i lidé, kteří se nacházejí třeba i v tom nejproduktivnějším věku, ale chtějí si prostě trošku pomoci, aby je to motivovalo vůbec začít jezdit na kole,“ doplňuje starší z bratrů a zároveň druhý majitel společnosti Roman Vondráček. Například jsou to turisté, kteří se dostanou na kolo jen párkrát za rok. „Právě jim se elektrokoly naprosto otevřel nový rozměr. Motivuje je to na kolo chodit častěji. Prostě se tolik netrápí, zvládnou vyjet v pohodě i náročnější kopec. Nehrozí jim totální vysílení, což právě sváteční jezdce od kol často odrazuje,“ vysvětluje Tomáš Vondráček. Hlavní zlom prý přišel v momentě, kdy se i mladší ročníky přestaly stydět jezdit na elektrokolech. „Dříve byla ověšena velkými motory i bateriemi, které byly navíc umístěné na nosiči, kvůli čemuž měla elektrokola vysoké těžiště a chovala se nestabilně. To se ale postupným vývojem upravilo. Nyní se baterie vkládají do spodní rámové trubky, kde vlastně nejsou vidět, čímž se snižuje těžiště. Tím pádem je elektrokolo bezpečnější a snadno ovladatelné . A navíc díky tomu vzhledem připomínají i některá závodní kola,“ zmiňuje vývoj elektrokol letech Roman Vondráček. Postupně vznikla i druhá skupina lidí, a to ti, kteří elektrokolo přímo potřebují. „Jsou to hlavně kluci a holky, co jezdí traily. Ne všude jsou lanovky a to je pak vážně očistec kolo po každém sjezdu tahat zpátky na náročný kopec. Na to máme takové motto: Kupte si elektrokolo a koupíte si nejlevnější lanovku,“ říká s úsměvem Tomáš Vondráček.

ŠETŘÍ ČAS I ENERGII

„Elektrokola jsou cílena především na ty, kteří jezdí traily, aby si cestu dolů pořádně užili a nahoru mohli normálně a pohodlně vyjet. Dříve šli jezdci s kolem nahoru třeba pěšky, čímž se ale více unavili a ten kopec si mohli sjet třeba jen jednou za den. S elektrokolem pohodlně vyjedou nahoru a sjezd si zopakují třeba pětkrát po sobě a užijí si více zábavy,“ říká Roman Vondráček.
Pokud je elektrokolo správně vyladěné a patří do dražší kategorie, dokáže prý doslova posunout hranice a možnosti jeho uživatelů. „Zkrátka platí, že čím dražší, tím lépe vybavené. Na kole dražší kategorie se může člověk v jeho sedle opravdu vžít do pocitu závodního jezdce bez ohledu na vlastní fyzičku! Zákazníci se k nám často vracejí a říkají, že po koupi elektrokola skutečně zažívají unikátní pocit, který znají jen profi jezdci – že mají vítr ve vlasech i do kopce. Je to vlastně takový 'lichotič ega', který dokážou obzvlášť muži vážně ocenit,“ přidávají bratři Vondráčkovi zkušenosti svých zákazníků.

POZOR: NÁVYKOVÉ!

Se zákazníky, kteří u nich totiž elektrokolo koupí, se většinou setkávají nejen při prodeji, ale i následně na společných vyjížďkách nebo v rámci servisních úkonů. „U nás na všech pobočkách, tedy v Plzni, Sokolově, i Karlových Varech, hned při prvním setkání nabízíme možnost si ten pocit také užít, protože si mohou u nás ta kola vyzkoušet na vlastní kůži. A všichni naši pracovníci na kolech pravidelně jezdí a občas rádi osedlají i elektrokola, na kterých posunou své hranice. Jsou pak schopni zájemci o koupi předat řadu svých zkušeností a pocitů. A pozor, je to vážně návykové,“ varuje s úsměvem mladší z bratrů Vondráčkových. 

APLIKACE PRO KOLA SPECIALIZED

Díky moderním technologiím si navíc každý vlastník elektrokola může vše nastavit naprosto individuálně. „Každé z našich kol značky Specialized má v sobě bluetooth, které se dá spárovat s aplikací určenou pouze pro tato kola, a jeho majitel si tak může sám naladit kolo podle svých představ, klidně i na zastávce cestou na výlet. Třeba když chce šetřit baterku, nebo naopak si může přidat výkon a uspíšit cestu domů, třeba při náhlém zhoršení počasí,“ uzavírá Tomáš Vondráček. (red)