Čerstvé ovoce a zelenina a také výrobky z nich, jako např. džusy a pyré, jsou snadno vstřebatelným zdrojem výživových látek. Salát z čerstvé zeleniny, např. z mrkve nebo celeru, míchaná zelenina uvařená v páře, sklenice zeleninového a ovocného džusu nebo porce pyré by měly každý den doplňovat náš jídelníček. Často nemáme jednoduše dost času na přípravu menších pokrmů z čerstvého ovoce a zeleniny. Džusy a pyré jsou skvělým řešením pro ty z nás, kteří si chtějí po celý rok zaručit rozmanitou stravu.

Pro imunitu
Známým účinkem vitamínu C je posílení imunity, zejména na podzim a v zimě, kdy o nastydnutí není nouze. Je obsažen zejména v čerstvém ovoci a zelenině. Dalším zdrojem vitamínu C je pomerančový a grepový džus nebo nektar z černého rybízu. Pečujte o imunitu členů Vaší rodiny a podávejte jim ke snídani nebo svačině např. 100% grepový džus. Účinně uhasí žízeň, poskytne výživové látky a navíc menší láhev nebo krabice nezabere moc místa a skvěle se osvědčí ve škole, v práci nebo na cestách.

Pro pokožku
V létě i v zimě je naše pokožka vystavena mnohým faktorům, které zhoršují její stav. Dobrý krém však nestačí. V létě je pokožka vystavena UVA a UVB záření a v zimě jí ubližují např. nízké teploty, silný vítr a příliš suchý vzduch. Je vhodné konzumovat čerstvé sezónní ovoce a zeleninu, nejlépe rozdělené do 5 porcí. Žluté, oranžové a červené ovoce a zelenina jsou bohaté na beta-karoten, tj. provitamín A, který chrání pokožku před slunečním zářením, zajišťuje její krásné zbarvení, stimuluje tvorbu kolagenu a zpomaluje procesy stárnutí. Bohatým zdrojem beta-karotenu je mrkev a proto bychom měli konzumovat 100% mrkvový nebo jablečno mrkvový džus a také pyré na bázi mrkvového protlaku. Tyto výrobky jsou vhodným doplňkem výživného oběda nebo svačiny.

Pro správný vývoj dítěte
U školou povinných dětí, které začínají samy rozhodovat o volbě svačiny, je velmi důležité vytvoření správných stravovacích návyků. Sklenice (200 ml) 100% džusu je skvělým doplňkem jídla hned na začátku dne. Džusy jsou bohaté na sacharidy a díky tomu se osvědčí po intenzivní tělesné či duševní námaze. Zejména ve školních podmínkách, kdy je přestávka na občerstvení příliš krátká, se osvědčí zejména pyré v kapsičkách. Výborné zeleninové a ovocné pyré zajistí pocit sytosti a dodá energii pro další hodiny výuky a zábavy.

Pokud se cítíme oslabení, bez energie a naše tělo je v horší kondici, sáhněme pro nezbytné vitamíny a výživové látky v podobě čerstvé zeleniny a ovoce nebo stejně hodnotných džusů či pyré. Naše strava by měla být po celý rok bohatá na různorodé a barevné ovoce a zeleninu. Pokud doplníme pokrmy 100% džusem nebo pyré, budou pak mnohem komplexnější.

Více informací naleznete ZDE.