Paní Monika si pro sebe a svého manžela zaplatila vysněnou dovolenou s plavbou na luxusní lodi v Karibiku. Těšili se na moře, pláže a odpočinek, ale stalo se, co nikdo nečekal. Tři dny před odjezdem jim bylo oznámeno, že žádná dovolená se nekoná.

Cestovní kancelář Diamond Travel, přes kterou si zájezd objednali prý zkrachovala a své zákazníky, sbalené, připravené k odjezdu tak uvedla do totálního vzduchoprázdna. Nejenom že se dovolená zrušila, ale nikdo netušil, jak získat zpátky investované peníze.

Co dělat v takovéto situaci paní Monika, stejně jako většina lidí, kteří se neživí právními službami samozřejmě vůbec netušila. Dva týdny nedělala nic jiného, než všude možně zjišťovala, na koho se obrátit, aby získala své peníze zpět.

Cestovní kancelář Diamond Travel byla pojištěná u pojišťovny Uniqa. Ta věc několik měsíců zkoumala, a pak zákazníkům doslova vrazila další facku. Paní Monice vyplatila pouze 29 % z ceny zájezdu, s tím, že vyplacená částka je finální a další už nebude.

 

 Oficiální stanovisko znělo: “Vzhledem k tomu, že pojistná částka nestačila pokrýt celou cenu neuskutečněných zájezdů, vyplatili jsme klientům poměrnou část odpovídající poměru pojistné částky a skutečné výše škody.”

Laicky řečeno, cestovka nebyla pojištěná na tak vysoké ceny zájezdů, jaké prodávala. Kdo si to nezjistil předem, zbyly mu jen oči pro pláč. Paní Monika tedy po několika týdnech intenzivního řešení už pomalu ztrácela naději v to, že své peníze ještě někdy uvidí.

Naštěstí dostala od další napálené klientky doporučení na spolek Pomoc Poškozeným, který se ihned jejího případu ujal a začal ho řešit. Advokát Mgr. Lukáš Fládr to komentuje: “Věděli jsme, že pojišťovna hřeší na to, že se s ní lidé nebudou chtít soudit. Pojišťovnu jsme tedy požádali o doplatek 100 % prodejní ceny a opírali jsme se přitom o nález Ústavního soudu, který říká, že to, že pojišťovna cestovní kancelář pojistila nedostatečně, je jen její chyba, nikoli problém zákazníků. Pojišťovna tedy nabídla, že vyplatí pouze 70 % z ceny zájezdu. V ten moment jsme na pojišťovnu podali žalobu o zaplacení 100 % z ceny.”

Za několik měsíců pojišťovna požádala o mimosoudní narovnání a nabídla doplacení plné ceny zájezdu. Na celý případ se můžete podívat zde v reportáži:

Pojišťovny často neplní své zákonné povinnosti, nejen při krachu cestovní kanceláře, ale také například při odškodňování zranění z dopravních nehod.


Stali jste se obětí nehody, podvodu nebo Vám odmítá pojišťovna vyplatit peníze, které vám právem patří? Spolek Pomoc poškozeným pomůžeme i Vám. Více na webu www.pomocposkozenym.cz

KOMERČNÍ SDĚLENÍ