V případě, že se chystáte založit vlastní webové stránky ať už jako jednotlivec či firma nebo již internetové stránky máte, tak byste měli vědět, že k tomu, aby plnili svůj účel je potřebné i kvalitní SEO. Na to, v čem vůbec SEO spočívá, jsme se zeptali samotného jednatele jedné z předních společností na trhu SEO s působením nejen v ČR, ale i na Slovensku.

Mohli byste blíže představit vaši firmu?

Naše firma, které jsem ředitelem, a i první tváří, se kterou se naši klienti setkávají, působí na trhu již řadu let a naší prioritní činností je především SEO. Kromě toho, že působíme po celé ČR, tak naše služby jsou dostupné i pro klienty na Slovensku.

V čem tedy činnost SEO spočívá?

Našim posláním je zviditelnit webové stránky klientů na internetu, respektive vylepšit jejich pozice ve vyhledávačích a díky tomu zvýšit i návštěvnost těchto webových stránek.

Můžete nám účel SEO ještě víc přiblížit?

Samozřejmě. V dnešní době nestačí být viditelní na trhu pouze svým logem, které se vyjímá nad budovou nějaké firmy či přímo na vozidlech, letácích a podobně. Je důležité být viditelní především na internetu. Internet je totiž prostředí, v kterém se zdržuje nejvíce potencionálních zákazníků, které je potřebné přilákat na nabízené produkty a služby. A jak jinak než webovými stránkami. Avšak pouze založit webové stránky nestačí. Právě webovky je potřebné zviditelnit a dostat do popředí, aby si jich uživatelé internetu všimli a navštívili. A právě to je úkolem SEO.

Takže jak funguje SEO?

Search Engine Optimization česky optimalizace webu pro vyhledávače je od toho, aby pozice webu klienta dosáhla přední místo ve vyhledávačích jako je Google či Seznam. Jakmile se web dostane na přední místo a uživatel internetu napíše do vyhledávání určité klíčové slovo, tak se mu zobrazí hned na první stránce vyhledávače nabídka několika webových stránek, které nabízejí to, co uživatel hledá. A díky kvalitnímu SEO mohou být mezi těmito stránkami i stránky klienta, kterému poskytneme kvalitní služby SEO. Nejdřív se provede kompletní analýza webových stránek, nastavení a odstranění chyb, pak se navrhnou vhodná klíčová slova a následně se tvoří zpětné odkazy neboli linkbuilding, který má významnou roli v SEO. A takto se postupně stránky klienta optimalizují.

Daří se vám splnit očekávání klientů?

Tak jako při každé činnosti, tak i tady je nutné neočekávat okamžité výsledky. SEO je totiž činnost, která nefunguje jednorázově, ale dlouhodobě a intenzivně a díky tomu postupně přicházejí očekávané výsledky v podobě nejen zviditelnění webových stránek a jejich umístění na prvních pozicích, ale hlavně formou zvýšení návštěvnosti.