1. Cyklostezka (4,5 km, pěšky, s kočárkem, na kole)

Západně od centra Ivančic blízko soutoku řek Jihlavy a Oslavy narazíte na cyklostezku Oslavany–Ivančice. Má pouhých 3 200 metrů, je tedy ideální i pro pěší. Prochází krajinou kolem řeky Oslavy. Blíže k Ivančicím je vedle cyklostezky vybudované zastavení U Raka – s pět metrů dlouhou sochou raka a ohništěm. Na cyklostezce se také nachází zastavení U Ledňáčka a u lávky přes řeku je umístěn Pomník padlému cyklistovi. Když budete pokračovat dál, dorazíte až do města Oslavany.

2. Stromokruh nebo Ptačí hotel (2 km, pěšky, s kočárkem, na kole)

Hledáte spíše kratší trasu? Nedaleko centra na pravém břehu řeky Jihlavy kousek za parkem Réna najdete nejnovější zastavení – Ptačí hotel, které se tematicky věnuje ptactvu u řeky Jihlavy a okolí. Pokud byste měli chuť pokračovat po nově upravené cestě dál, dojdete až ke Stříbskému mlýnu, kde sochy přichází v dílně Josefa Zahradníka k životu.

Když se vydáte od mostu na Réně po levé straně řeky, dojdete k zastavení Stromokruh Evropy, v němž je vysázeno 27 stromů v kruhu o průměru 50 metrů, uprostřed je na dřevěné konstrukci zavěšená kovová zvonička ve tvaru srdce.

3. Přes Rénu na rozhlednu Na Oklikách (9 km, pěšky)

Pokud se z Ivančic vydáte po červené turistické trase směrem na Dolní Kounice, hned za mostem přes řeku Jihlavu vás čeká strmý kopec, na jehož vršku najdete rozhlednu Alfonse Muchy. Cesta na rozhlednu prošla v roce 2018 rekonstrukcí, a tak si můžete výšlap zpříjemnit zastávkou u některé vyhlídky nebo dřevěné sochy, které cestu lemují. Pokud budete pokračovat ještě dál, můžete se po lesní cestě dostat až k zastavení U Lišky, které je umístěno na hřebeni kopců na Réně vedle červené turistické trasy. Po červené pak dorazíte k ivančickému viaduktu – torzu původního železničního mostu. Zpět do Ivančic se dostanete cestou kolem řeky, kde si o víkendu můžete vydechnout ve znovu otevřené kavárně a galerii Stříbský mlýn. Tam lze obdivovat díla autorů ivančických zastavení a dalších umělců. Od Stříbského mlýna se můžete vydat po červené trase vedoucí od Moravských Bránic, která vás do Ivančic dovede příjemnou procházkou. Na této trase je kousek před Ivančicemi umístěna i rozhledna Na Oklikách.

4. Kolem Rokytné do Budkovic (15 km, pěšky, na kole)

Další příjemná, ale delší trasa, vede z Ivančic po modré turistické značce směrem na Moravský Krumlov. Budete zde moci obdivovat nejen přírodu kolem řeky Rokytné, ale i další zastavení. V Ivančicích u mostu přes řeku Jihlavu narazíte na první z nich – U Šneka – můžete zde využít ohniště a opéct si špekáček. Když přejdete přes most a poté zabočíte doleva, dorazíte po chvilce na soutok řek Jihlavy a Rokytné, kde se nachází druhé zastavení – U Dvou bobrů. Dále budete pokračovat proti proudu řeky Rokytné, kolem kopce Kumán, až opět narazíte na modrou značku, která vás povede do Budkovic. Kdo by se chtěl osvěžit u místní studánky, může si za mostem přes řeku Rokytnou udělat menší zacházku a navštívit zastavení U Žáby, která střeží místní pramen. Z cesty vás ke studánce nasměruje Strakapoud. Na úplném konci cesty narazíte na zastavení Zvěrokruh – v kruhu je umístěno 12 soch měsíčních znamení. Toto zastavení se nachází pod obcí Budkovice, jeho součástí je i ohniště. K zastavení je třeba z modré trasy pod Budkovicemi odbočit.

V červenci 2019 bude u Hrubšic (vedle cesty do rekreačního areálu Pod Templštýnem u mostu přes řeku Jihlavu) slavnostně veřejnosti otevřeno další Ivančické zastavení – Zastavení U Tří Templářů. Více informací na

www.kic.ivancice.cz
V Ivančicích se nezapomeňte zastavit v informačním centrum a expozici Vladimíra Menšíka na Palackého náměstí.
Těšíme se na vaši návštěvu!